Clarence Wiki
Advertisement

Clarence jest amerykańską serią kreskówek zaprojektowaną przez Skyler White i wyprodukowaną przez Cartoon Network Studios dla kanału Cartoon Network.

Serial rozpoczął nadawanie w Stanach Zjednoczonych 14 kwietnia 2014 r. i trwał do 24 czerwca 2018 r., które było nadawane przez Cartoon Network. W Polsce, Cartoon Network (Europa Wschodnia) był odpowiedzialny za transmisję telewizyjną tego serialu od 24 listopada 2014 do 28 kwietnia 2018 roku.

Wątek[]

Clarence Wendle to ciekawy świata dziewięciolatek, który uwielbia dobrą zabawę. Chłopak jest prawdziwym wulkanem dobrej energii. Jego wyobraźnia nie zna granic. Clarence ma też silny charakter, który sprawia, że często zdarza mu się postępować wbrew innym. Jego optymistyczne usposobienie pozwala mu jednak zawsze wyjść cało z opresji. Dzieciak uwielbia swoich najlepszych przyjaciół Jeffa i Sumo, a jego oczkiem w głowie jest ukochana mama Mary. Oryginalny, animowany serial, który przedstawia świat oczami tytułowego bohatera. Pokazuje piękno dzieciństwa oraz uczy czerpania z życia garściami.

Postacie[]

Główne postacie[]

  • Clarence Wendle - Dziesięcioletni, korpulentny chłopiec i główny bohater serialu. Jest zawsze wesoły, optymistyczny i przyjazny dla wszystkich ludzi, których spotyka. Kiedy przyjedzie do swojej nowej szkoły podstawowej, nie może się doczekać, by poznać nowych przyjaciół. Lubi czynić dobre uczynki i pomagać innym, nie żądając niczego w zamian. Ma bardzo żywą wyobraźnię, która często prowadzi do problemów związanych z jego entuzjazmem. Co więcej, nie zdaje sobie sprawy, że jego pomocność i życzliwość są często wykorzystywane. Nawet jeśli wydaje się on nieco prostolinijny, w kilku odcinkach staje się oczywiste, że potrafi być dość sprytny i pomysłowy.
  • Patrick Bateman - tytułowy protagonista kontrowersyjnej powieści Breta Eastona Ellisa z 1991 r. American Psycho oraz jej adaptacji filmowych i scenicznych. Mieszka na Manhattanie w 1980 roku i pracuje na Wall Street. Ma obsesję na punkcie zdrowia, czystości, wyglądu, pieniędzy i kolekcji muzyki. Ma jednak ciemniejszą stronę; jest seryjnym zabójcą, gwałcicielem, kanibalem i nekrofilem.
  • Ryan "Sumo" Sumouski - japoński sport narodowy, rodzaj zapasów, znany od początku VIII wieku. Zawodnicy nazywają się rikishi lub sumō-tori. Walki w ramach sześciu wielkich turniejów sumo noszą nazwę ō-zumō.

Postacie poboczne[]

  • Mary Wendle - matka Clarence'a. Po rozstaniu z byłym chłopakiem Damianem przeniosła się do Aberdale z synem i chłopakiem Chadem. Tak jak jej syn, jest przyjazna, humorystyczna i cierpliwa. Bardzo dba o Clarence'a i sprawia, że pomaga jej w pracach domowych, ukrywając je pod postacią gry. Wspiera swojego syna, gdy ma problem i nie wie, co robić. Mary pracuje jako kosmetyczka w salonie fryzjerskim Hip Clips.
  • Charles "Chad" Caswell III - chłopak Maryi. Ponieważ Clarence nie ma kontaktu ze swoim biologicznym ojcem, Chad jest dla niego jak rodzaj ojca zastępczego. Mimo że ma tytuł licencjata, Chad nie ma stałej pracy, ale zarabia pieniądze na różnych dorywczych pracach, w tym jako człowiek kanapki na klipsy. Matka Maryi nie jest przez niego szczególnie pod wrażeniem, ponieważ w przeciwieństwie do Damiana nie jest ani bogaty, ani nie ma samochodu. Uwielbia grać na gitarze i ma pasję do muzyki rockowej.
  • Belson Noles - Belson lubi nękać swoich kolegów z klasy, ale rzadko fizycznie, ale głównie werbalnie. Lubi grać w sztuczki na innych i nie jest bardzo popularny w szkole z powodu swojej narcystycznej, powierzchownej i apatycznej osobowości. Poza przyjaciółmi tylko Clarence bardzo go lubi, co opiera się na wzajemności, ale Belson nigdy by się do tego nie przyznał. Mimo to próbował kilka razy zniszczyć reputację Clarence'a, ponieważ jest zazdrosny o swoją popularność. Jednak Belson może być czasami miły dla innych i jest artystycznie utalentowany, ponieważ narysował komiks o delfinie superbohatera. Został nazwany po Nelsonie Bolesie.
  • Pani Melanie Baker - nauczycielka Clarence'a, która mówi bardzo szybko i dużo. Jest pomocna i wyrozumiała dla swoich uczniów, ale często przeciążona pracą i szybko traci opanowanie.
  • Chelsea Keezheekoni - druga najlepsza studentka w swojej klasie i Tomboy. Jest odważną, bezpośrednią dziewczyną, która twierdzi, że jest "lepsza" od wszystkich chłopców, zwłaszcza od Sumo. Niemniej jednak (lub z tego powodu) pierwszy pocałunek miała z nim w domku na drzewie trzech przyjaciół.
  • Breehn - Breehn jest przyjacielem Jeffa i najinteligentniejszym uczniem w klasie. Dobre oceny są dla niego bardzo ważne, więc dużo się uczy i ma doskonałe wykształcenie ogólne. Jak Jeff, jest bardzo ostrożny i niespokojny. Pomimo alergii na orzeszki ziemne, w jednym odcinku zjada kanapkę z masłem orzechowym, której później żałuje.
  • Percy Dahmer - Bardzo wrażliwy chłopiec o słabym, cichym głosie. Często płacze i jest nieszczęśliwy i wydaje się naiwny, ponieważ pomimo swojej alergii, dał Breehnowi kanapkę z masłem orzechowym, ponieważ Percy nie wiedział, że masło orzechowe zostało rzeczywiście zrobione z orzeszków ziemnych. Większość wolnego czasu spędza z Belsonem i jego przyjaciółmi. Jak jego rodzice, ma okrągłą postać.
  • Nathan - Jeden z przyjaciół Belsona. Jest silny, ale brakuje mu masy mięśniowej, inteligencji. Jest bardziej pomocny i przyjazny niż Belson, którego nie wspiera, jeśli posunie się za daleko.
  • Dustin Conway - Kolejny przyjaciel Belsona. Lubi grać w gry wideo i piłkę nożną. Lubi grać sztuczki Belsona, ale podobnie jak Nathan ma też dobre serce.

Postacie drugorzędne[]

Information icon4 Osobna strona: Kategoria:Postacie drugorzędne.

Odcinków[]

Information icon4 Osobny artykuł: Lista Odcinków.

Seria Clarence'a pokazała 130 odcinków (129 jeśli odcinek 22-minutowy nie jest liczony jako 2) w 3 sezonach. Pierwszy sezon, z największą liczbą odcinków, ma 51, drugi, 39 i trzeci sezon zawiera 40 odcinków.

Pierwszy sezon zadebiutował 14 kwietnia 2014 roku w Stanach Zjednoczonych i zamknął się specjalnym Halloween 27 października 2015 roku. W Polsce rozpoczęło się to 24 listopada 2014 r. i zakończyło się 7 czerwca 2016 r.

Drugi sezon jest najkrótszy ze wszystkich. Rozpoczęła się w Stanach Zjednoczonych 18 stycznia 2016 roku, a dwa odcinki miały swoją premierę tego samego dnia. Ten sezon trwał krócej niż poprzedni i zakończył się 3 lutego 2017 roku. W Polsce sezon ten miał swoją premierę 21 listopada 2016 roku i zakończył się 13 kwietnia 2017 roku.

Trzeci sezon rozpoczął się bezpośrednio tydzień po zakończeniu drugiego sezonu w Stanach Zjednoczonych. Debiutowała 10 lutego 2017 roku z 2 odcinkami tego dnia i miała długie przerwy do 24 czerwca 2018 roku z kilkoma nowymi odcinkami z sezonem i całą serią po kilku tygodniach. W Polsce sezon rozpoczął się 9 października 2017 roku i zakończył 28 kwietnia 2018 roku.

Ciekawostki[]

  • Seria ma rating TV-PG.
  • Clarence, wraz z innymi serialami animowanymi dla dzieci, został zakazany w Kenii ze względu na obecność scen LGTB.
Advertisement